Catch 132《我們與(不)信的距離》

多謝傳道人朋友同編輯邀請我睇哩本書。哩本書為六個聖經人物平反,首先講出主流信徒對諸位人物嘅評價,然後作者根據聖經研究提出不同見解。身為不信者睇哩本信者寫嘅書,感覺信與不信果然相距好遠。

一、以掃、以撒、基甸:信與不信看聖經故事

對於以掃、以撒、基甸,我同作者嘅睇法尚算相近。但既然作者開宗明義挑戰主流論述,我近於作者,按道理即係遠於主流信眾。

作者話,老實嘅以掃明明強壯、寬容,信徒唔應該因為神唔揀選佢,就抹黑佢愚昧魯莽、輕看長子名份。係囉,點解上帝偏愛奸詐嘅雅各,但厭惡老實嘅以掃?

作者稱讚以撒,即使年幼時被綁祭壇驚見父親舉刀,或因童年陰影而性格被動、內斂,但佢起碼用情專一,唔似得其他長老咁妻妾成群。又係喎,聖人們個個妻妾成群,高呼「一男一女、一夫一妻、一生一世」嗰班何以自圓其說?

作者又提醒,唔好學似基甸,只係宣稱屬靈為搏尊重,甚或公器私用。哩點對部份教會中人嘅評價,不信者表示冇補充。

二、參孫:信與不信看宗教

參孫遭大利拉哄騙,講出力大無窮秘訣在於一把長髮。大利拉氹佢喺大脾上瞓覺,剪去佢一頭長髮,令佢失去神賜嘅力量。

作者對參孫嘅平反幾有趣,佢話參孫爆響口並唔係因為沈迷女色。得到神賜力量嘅代價係失眠,偏偏大利拉可以令佢安睡。參孫多次提及失去力量後,佢會軟弱「像平常人一樣」,但都向大利拉講出秘密,可見佢心底都想回歸平常。

作者最後問:「我們寧願作一個『平常人』,過平常人的生活?還是甘願付上『平凡』的代價,回應上帝的呼召?」

我最近先知,原來教會中人自覺係小眾,奮力抵抗社會訕笑,苦苦堅忍跟隨耶穌,吻合作者所言。不信者如我睇見嘅反而係,教會掌管未來棟樑教育,獲得法律上多種豁免,配以強大體制及緊密人際網絡,幾乎可以話係橫行無忌㗎喇喎!

三、雅各:信與不信看牧養

聖經話,雅各「到了一個地方,因為已經日落,就在那裏過夜」。夢見耶和華後,「拿起枕在頭下的石頭,[…] 這塊石頭必作神的殿」。

作者話,「枕在頭下」係錯譯,正解係放石頭喺「頭邊」傍身,原文用字同掃羅追殺大衛時喺營中休息將槍放喺「頭邊」一樣。雅各獨自上路,入黑時身處無名地方,只有一塊石頭傍身,突顯流離嘅不安感。最終蒙得上帝保守,雅各守諾築壇奉獻。

本章其中一條思考問題:「甚麼東西能給你安全感?當你缺乏安全感的時候,你會從哪裏尋求幫助?」而正文最後一句係「尤有甚者,讓上帝成了我們手中的『石頭』,且用完即棄?」

由石頭到神殿,信者睇見嘅可能係救贖,以至後來嘅召命。不信嘅我就見到教會首先繪影繪聲放大人心不安,再以安全感作餌誘,成功捕獵後隨即開始情緒勒索。教會要奉獻,信眾要心安,各取所需理應冇壞嘅。但每當從朋友身上睇見同教會交易嘅代價,我就感到痛心。朋友兒時家庭支援薄弱,由細到大喺教會成長。長年被灌輸人嘅不足,聽見神所愛或所惡,眼見教會界定我者同他者。哩位朋友嘅嗜好係瘋狂自我懷疑,時刻慌忙反省自己有冇做錯,有冇一點點做得唔夠好。喺佢身上我感受到,教會嘅conditional love好有毒。

四、亞伯拉罕:信與不信看經書

據稱,「信心之父」亞伯拉罕都經歷過小信嘅時候。話說當上帝應許亞伯拉罕同妻子撒拉生仔,「亞伯拉罕就臉伏於地竊笑」,心諗:我老婆90歲喇喎!而等待期間,亞伯拉罕更為咗生仔而接受撒拉安排婢女夏甲為妾。

作者為佢平反,「竊笑」係錯譯,正解係欣喜嘅笑容。而佢接受夏甲為妾時,上帝只係應許亞伯拉罕生仔,但冇講明係同撒拉生,娶妾一事合乎應許。可見,亞伯拉罕由始至終都係堅信嘅。

縱使彷似兩極,但以上同樣從信嘅角度出發。而不信嘅我喺哩個故事睇唔到咩信與不信,只係疑惑,所謂接受婢女為妾,大概即係婢女被捉入柴房「老爺,唔好呀」咁樣?如果有基督徒聲稱感受到上帝應許,係咪可以捉屋企個賓賓印印「為妾」?我估信徒標準答案係,當年文化同法律唔同,所以唔應該用現代眼光去理解。啱呀,我對成本聖經都係咁諗~


Corey 

唔相信有神,但相信既然喺人類已知歷史以嚟世界大部份人口都篤信宗教,宗教一定係「有啲嘢嘅」。但究竟係啲乜嘢呢?就仍然尋問中。